Ben je op zoek naar (extra) ondersteuning in web en/of tekst? Dan denk ik graag mee over een oplossing. Wie weet kan ik helpen. Bedrijven en instanties die tijdelijk om extra capaciteit verlegen zitten, bijvoorbeeld vanwege hoge werkdruk, uitval medewerker of mijn expertise in web & content willen inzetten, bied ik al jarenlang support. Het creëren van krachtige content, content die de doelgroep raakt en aanzet tot interactie is iets wat ik het liefste doe. Bij voorkeur via interviews om het verhaal belevend te kunnen schrijven. Daarmee maak je echt het verschil in jouw communicatie.
Mijn rol als Contentspecialist
Als Content Specialist maak ik de vertaalslag tussen de (merk)belofte en de behoefte van de doelgroep. Zodat ik mijn opdrachtgevers kan versterken in het zo optimaal mogelijk inzetten van de klantcommunicatie. Via gerichte contentcreatie, weboptimalisatie, social media- en e-mail marketing. Doorgaans ben ik verantwoordelijk voor het creëren van belevingscontent en het doorvoeren van consistentie in de huidige teksten in alle klantcommunicatie. En zet ik de boodschap om in heldere teksten waarbij ik zorg voor een uniforme (merk)beleving bij de doelgroep(en).
Klantbeleving centraal
Webteksten reviewen op toegankelijkheid en aanpassen voor hogere conversie, effectieve klantbrieven schrijven, heldere productbeschrijvingen, nieuwsberichten op de website, een e-mailfunnel uitwerken en artikelen voor een blog en/of magazine… Hier bijt ik me graag in vast waarbij ik de klantbeleving centraal stel. Het gaat immers om de experience. Daarom is het belangrijk dat ik goed op de hoogte ben van de pijnpunten en behoeften van de doelgroep(en), zodat boodschappen in de communicatiekanalen consistent zijn.
Mijn aanbod:
- Ruim 25 jaar ervaring in marketing en communicatie
- Ruim 15 jaar ervaring in online marketing en communicatie
- Passie voor schrijven (mijn 3e boek komt dit najaar uit)
- Contentcreatie waarin storytelling (beleving) centraal staat
- Verhalen optekenen vanuit interviews
- Ervaring in projectcoördinatie
- Bouwen en verwerken van content binnen digitale omgevingen
- Ervaring met het werken met multidisciplinaire communicatieteams (adviseurs, social media, redactie, web development).
Wie ben ik?

Vanuit mijn expertise adviseer ik bij behoefte over de aanpak. Daarnaast ben ik iemand die analytisch en kritisch te werk gaat en tegelijkertijd een pragmatische inslag heeft. Ik blijf vragen stellen tot ik dingen écht begrijp. En durf het gesprek aan te gaan om het belang van de klant te behartigen. Ik zoek waar nodig de samenwerking met collega’s op en ben in staat snel te schakelen. Ik weet mensen mee te krijgen en te enthousiasmeren, ben resultaatgericht zonder hier in voorbij te gaan aan de mensen met wie ik samenwerk.