Acquisitie, dat is toch gewoon een moeilijk woord voor verkoop!? Nee, het woord ‘acquisitie’ betekent ‘verwerven’ volgens Van Dale. Online acquisitie biedt een breder speelveld dan online verkoop. Het omvat het hele proces om klanten te werven, van ze bewust maken van je aanbod en van jou als drijvende kracht erachter. En tot slot om ze als jouw ‘ambassadeur’ nieuwe klanten te laten werven. Met jouw online acquisitie ga je doelgericht aan de slag om jou doelgroep te bereiken in elke fase die hij doorloopt naar het aankoopproces.
“Acquisitie draait vooral om het leveren van (meer)waarde en het opbouwen van relaties met potentiële klanten.”
Ontdek hoe acquisitie de sleutel kan zijn tot het werven van nieuwe klanten en het inspireren van bestaande klanten om terug te komen en als ambassadeurs te fungeren. Het gaat niet om opdringerige verkooppraatjes, maar om het creëren van waardevolle content die hen raakt, inspireert en aanmoedigt om actie te ondernemen. Door je klanten in elke fase van hun koopproces aan te spreken, kun je ervoor zorgen dat jouw bedrijf opvalt en dat klanten de waarde zien die je te bieden hebt. Voeg daarbij de kracht van interactie en je hebt een winnende combinatie. Laten we samen de uitdaging aangaan om acquisitie op een inspirerende en effectieve manier te benaderen!
Creëer meerwaarde
Klanten willen weten wat ze eruit halen als ze voor jou kiezen. Willen een harde JA voelen en geloven dat jij die persoon bent die hen gaat helpen. Wat is jouw boodschap die je over de bühne wil gooien, waar je podium voor mag gaan pakken, die je van de daken mag schreeuwen, die je iedereen wilt vertellen, of ze het nou willen horen of niet;-)?
Angst voor online profilering
Als je eerlijk bent, vind je het best lastig om je podium te pakken. Jezelf online te profileren terwijl je weet dat je aanbod goed is. Dat je meerwaarde biedt en dat jouw klant echt geholpen is met jouw kennis, kunde en rijke ervaring binnen jouw vakgebied. Maar HOE je de vertaalslag gaat maken zodat de boodschap ook ECHT bij jouw doelgroep binnenkomt, is er eentje waar we vaak flink op zitten te kauwen. Zonder direct een EUREKA gevoel. Zonder een impactvol resultaat.
Je doelgroep enthousiasmeren zodat zij jou gaan geloven is een pittige tak van sport. Toch is het simpeler dan je nu misschien denkt.
Met doeltreffende online leer ik je graag hoe jouw doelgroep te raken en voor je te winnen. Voor de korte en voor de langere termijn. Want nieuwe klanten krijgen is leuk maar terugkerende klanten ook heel waardevol.
Wat zorgt er nu voor dat jouw doelgroep met jou aan de slag wil?
En dat klanten weer bij jou terugkeren? Voor echte groei en verandering moet je andere keuzes gaan maken. Dat valt of staat bij jouw manier van communiceren. De boodschap verpakken vanuit jouw unieke eigen wijze. En bij consistentie. Alleen dan kom je tot de kern en ga je impact maken, voor nu en later. Dit is vaak lastig (anders had je het al gedaan!;-)). Tijdens deze training help ik je graag op weg naar meer inzichten en een kraakheldere aanpak waardoor je stappen gaat zetten die voor je werken. En nog belangrijker: je er ook plezier in krijgt.