Hoe kun je klanten boeien en binden met content waar ze ook écht iets aan hebben? Wanneer kan deze content worden ingezet en welk kanaal leent zich hier het best voor? Tijdens de cursus Contentmarketing komen deze vragen uitgebreid aan bod.

Veel ondernemers denken dat contentmarketing gaat over het posten van berichten op social. Niks is minder waar. Content Marketing gaat over het creëren van behulpzame blogs, video’s en andere vormen van creatieve media voor jouw publiek. Wil je meer zichtbaarheid online, meer bezoekers op jouw website en meer in verbinding komen met jouw doelgroep door een effectieve contentstrategie? Wil je dat klanten naar jou toekomen en met jou willen connecten door wat jij vertelt, door wat jij laat zien over jezelf, over jouw missie en over jouw bedrijf? Dan is de training over Content Marketing iets voor jou.

Tijdens deze training ga je ontdekken welke vormen van contentmarketing het beste passen bij jou. Gaan we aan de slag met het creëren van een effectieve klantreis en leer je hoe je content crossmediaal kunt inzetten voor het beste resultaat. Ook ontvang je waardevolle tools die je direct kunt inzetten om je mailinglijst te laten groeien. Met als doelen meer traffic naar en conversie op jouw website, meer interactie met jouw doelgroep en daardoor meer klanten.

Wat je ontdekt tijdens deze training:

  • Wat contentmarketing zo krachtig maakt.
  • Wat is jouw verhaal? Met welke vragen zit jouw publiek? Hoe maak je sterke titels?
  • Hoe zet je deze onderwerpen om tot boeiende content?
  • Hoe maak je steeds weer de keuze tussen video, audio of tekst?
  • Waar voldoet een goede blogpost aan?Wat zijn
  • Hoe maak je een treffende weggever?

Hierna kun je:

  • Aan de slag met het effectief verspreiden van content onder je doelgroepen.
  • Achterhalen wat de informatie/interactie behoefte is van jouw doelgroep
  • Jouw contentdoelstellingen formuleren
  • Een klantreis opzetten
  • Aan de slag met e-mailmarketing
  • Een contentmatrix bouwen


Opbrengst
Een goed gevulde gereedschapskist vol nieuwe kennis, vaardigheden en inzichten die je doeltreffend kunt inzetten om in verbinding te komen met jouw doelgroep en deze aan te zetten tot de gewenste interactie.


Persoonlijke aandacht
Deze training gaat best snel. Er is veel te vertellen, veel te doen. Daardoor ligt het tempo tamelijk hoog. Daarom houden we de groepen klein: ongeveer 6 tot 10 personen max. De deelnemers komen uit allerlei bedrijven en organisaties, van zorg en overheid tot het bedrijfsleven. Die veelzijdigheid zorgt ervoor dat je veel van elkaar kunt leren.

Investering

€ 149 exclusief 21% BTW en inclusief koffie, thee en lunch Betaling factuur vindt plaats voorafgaand aan de training.


Trainer

Bianca van Roshum verzorgt deze tweedaagse training. Bianca heeft veel ervaring met het opzetten van een contentstrategie en klantreizen. Zij neemt de deelnemers stapsgewijs mee in effectieve stappen om via contentmarketing tools meer in verbinding te komen met de doelgroep(en).