ChatGPT maakt het speelveld binnen mijn vakgebied alleen nog maar interessanter. Het belangrijkste bij het gebruik van deze tool is dat je leert om de juiste vragen te stellen of de juiste opdrachten te geven. Doe je dat niet dan loop je het risico vrij algemene antwoorden te krijgen.
Voordelen ChatGPT
. Tijdbesparing door razendsnelle contentgeneratie
. Inspiratie en ideeën opdoen voor alles over contentmarketing
. Verbetering van eigen teksten voor betere conversies
. Het is helemaal gratis
. ChatGPT is een meester in stijlen
Wat kan ChatGPT niet?
Het kan zeker mensgericht communiceren, maar teksten missen de emotionele aspecten. Zeg je binnen ChatGPT: regenereer ‘ik ben verdrietig’, dan maakt GPT er bijvoorbeeld van: ‘ik ben kapot van verdriet’. Daarmee houdt het dan ook wel op.
Zo blijft een tekstcheck zeker nodig want zinnen lopen niet altijd vloeiend of content sluit niet volledig aan op de doelgroep. Dit laatste los je op met het geven van gedetailleerde opdrachten via zgn. prompts.
De zogenaamde dataset van ChatGPT stamt uit 2021. Recentere info krijg je (nog) niet.
Ik help je graag op weg met jouw contentstrategie met behulp van ChatGPT. Je kunt er zoveel mee. Wat dacht je van videoscripts schrijven, je bestaande webcontent optimaliseren, wervende social posts maken, verkoopteksten schrijven, een SEO zoekwoordenonderzoek doen, een contentplanning maken, campagne suggesties opdoen, e-mailcampagnes en nieuwsbrieven schrijven en nog zoveel meer.
Het wordt nog interessanter en ik bijt me er graag in vast.
Wil je weten wat de inzet van ChatGPT voor jouw organisatie kan betekenen? I’m yours.